marți, 1 aprilie 2008

La cumparaturi prin magazinul ....mentoratului

Inavatatorii si profesorii SAM Matca au urmat in lunile octombrie - ianuarie un curs in cadrul Proiectul pentru Invatamant Rural, curs sustinut de domnul profesor Octavian Patrascu (TAVI).



Va prezentam un articol aparut in publicatia "SCOALA GALATEANA" , redactat de doamna institutor COJOCARIU GEORGIANA.



S-a deschis în luna noiembrie un magazin nou în comuna noastră , era un magazin de elită , „de lux ” auzisem eu .
Nu eram singura care dorea să intre să-l viziteze , la inaugurare m-am întâlnit cu toţi colegii mei de cancelarie .
La intrare mi-am luat , ca orice gospodina , coşul în care
să-mi pun cumpărăturile .Mi-am pregătit chiar şi cardul , bineînţeles , tot de cumpărături .
La uşă mi-a zâmbit un domn , urma să aflu în curând că se numeşte Octavian Patraşcu ( Tavi ) şi este mentor . M-a impresionat mult punctualitatea lui , deschidea întotdeauna magazinul fără întârziere .
Am privit întâi produsele de la distanţă . N-am avut nici măcar curaj să le ating . Mentorul m-a îndemnat să mă apropii , să cercetez şi să apreciez produsele expuse , să-mi exprim părerea , să colaborez cu vecinul , să adresez întrebări , să răspund la întrebări . Am aflat date destul de importante despre colegii mei de muncă dar cu care nu schimbasem niciodată păreri . Adunasem deja în coş câte ceva din experienţa colegilor mei .
Pe un ecran mare am privit un filmuleţe foarte atractive , la unele am lăcrimat , la altele am discutat în contradictoriu , la altele am rămaşi muţi de emoţie .
Adăugasem deja în coş un pic de emoţie , un pic de îndrăzneală şi un strop de curaj .
Mi-am continuat drumul . Am început sa ating produsele citind cu mare atenţie instrucţiunile de folosire . Tot ce-mi plăcea puneam în coş : ciorchinele , brainstormingul , caruselul , cvintetul , cubul , portofoliul , piramida povestirii , eseul de 5 minute , explozia stelară. Ca un copil , abia aşteptam să ies din magazin pentru a le pune în mişcare .
Foarte impresionată am fost de sectorul INTELIGENŢELOR MULTIPLE , am cerut lămuriri , am citit cu atenţie îndrumările dar n-am ezitat nici o clipă pentru a cumpăra .
M-am uitat pentru o clipă în coş ; nu era plin , dar avea destule lucruri care cântăreau destul de greu .
La ieşire mentorul m-a asigurat că toate acestea sunt absolut gratuite , cu condiţia de a le folosi pe termen nelimitat .
Am ieşit din magazin . Mi-am aruncat o privire peste umăr , deasupra scria cu litere de-o şchioapă : Proiectul pentru Învăţământul Rural , magazin pentru care cei de la oraş sunt de-a dreptul invidioşi .


Institutor ,
Cojocariu Georgiana Claudia

Niciun comentariu: